2/27/10

KEM BESTARI SOLAT KALI 1 SESI 2010

Murid-murid lelaki melakukan amali solat
dengan bersungguh-sungguh.

Setiap murid akan diuji bacaan dalam solat.

Seronok sangat la tu....

Murid-murid perempuan juga tidak ketinggalan
melakukan amali solat dengan bimbingan guru.


Sekolah Kebangsaan Bukit Bangkong telah mengadakan Kem Bestari Solat Siri I 2010 bertempat di sekolah ini pada 20 Februari 2020 iaitu pada hari Sabtu. Murid=murid yang terlibat adalah murid Islam Tahun 1 hingga Tahun Empat seramai lebih kurang 0rang.

Murid-murid dibahagikan kepada beberapa kumpulan dengan guru-guru pembimbing yang terdiri daripada dua orang guru agama dan 6 orang guru akademik biasa yang beragama Islam. Kem ini bermula pada jam 8.00 pagi hingga 12.30 tengah hari. Pihak sekolah juga telah menyediakan makan pagi dan makan tengah hari untuk semua peserta dan guru pembimbing.
Justify Full
Kem Bestari solat ini menitikberatkan tentang anggota, niat, cara berwuduk dan amali wuduk. Di samping itu juga niat dan bacaan pendek dalam solat serta perlakuan solat juga dipraktikkan dalam kem ini. Semasa kem ini murid-murid akan diperhatikan dalam Latihan Dalam Kumpulan yang telah disusun rapi oleh Panitia Agama Islam dan J-Qaf sekolah ini.






No comments:

Post a Comment

PROGRAM DIDIK HIBUR SEJARAH

Tarikh : 10 April 2019 Anjuran : Guru Pelatih IGP Teknik & Pensyarah Sasaran : Murid Tahap 2 Tempat : SK Bukit Bangkong(A)