5/20/10

SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT SEKOLAH





Pada tanggal 20 Mei 2010, jam 7.30pagi, SK Bukit Bangkong telah mengadakan Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah yang bertemakan " Guru Pembina Negara Bangsa". Sambutan diadakan dalam suasana yang agak ringkas tetapi meriah memandangkan semua murid akan menduduki Peperiksaan Setengah Tahun pada minggu hadapan.

Acara sambutan dimulakan dengan nyanyian Lagu Negaraku, Lagu Negeri Selangor dan nyanyian lagu keramat "Guru Malaysia" serta lagu tema pada tahun ini iaitu " Guru Pembina Negara Bangsa". Seterusnya beberapa acara persembahan oleh murid-murid bagi memeriahkan lagi sambutan hari guru pada tahun ini.

Acara diteruskan dengan ucapan wakil murid oleh adik Mohd Arsyad bin Norsyairin bagi mewakili pelajar-pelajar SK Bukit Bangkong. Seterunya bacaan perutusan hari guru oleh Menteri Pelajaran Malaysia yang telah disampaikan oleh Encik Mazlan bin Haji Sirat. Ini diikuti dengan bacaan perutusan hari guru oleh Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia yang disampaikan oleh Puan Juliana binti Kobiri.

Acara sambutan dimeriahkan dengan acara sukan antara murid-murid bersama guru-guru.

Majlis sambutan berakhir dengan acara bertukar-tukar hadiah antara guru dan staf sebagai tanda kenang-kenangan. Majlis sambutan berakhir pada jam 12.00 tengah hari.








No comments:

Post a Comment

PROGRAM DIDIK HIBUR SEJARAH

Tarikh : 10 April 2019 Anjuran : Guru Pelatih IGP Teknik & Pensyarah Sasaran : Murid Tahap 2 Tempat : SK Bukit Bangkong(A)