2/9/11

Program Maju Diri (PMD) sekolah rendah adalah satu pendedahan dan pengalaman baru dalam wadah pendidikan sejajar dengan era masa kini. Program ini boleh dimanfaatkan oleh pihak sekolah umumnya dan pelajar khususnya untuk mencari arah dan hala tuju serta mengembangkan potensi yang ada untuk mencapai kecemerlangan dari aspek akademik dan sahsiah. Pendidikan dan kecemerlangan adalah aspek penting yang perlu ditekankan kepada pelajar kerana dengan pendidikan yang sempurna dan seimbang dari aspek jasmani, emosi, rohani, dan intelektual dapat melahirkan individu yang boleh berjasa kepada diri, ibubapa, keluarga, dan masyarakat.

Matlamat Program Maju Diri (PMD) adalah untuk melahirkan murid sekolah rendah berwatak dan berwibawa, serta lebih berkemahiran yang dapat meningkatkan potensi diri bagi mencapai kejayaan yang cemerlang.

Setelah murid-murid berpeluang mengikuti dan menjalani sepenuhnya program ini , murid-murid dapat:
Mengenal potensi diri dan membina wawasan diriMerasa yakin pada diri sendiriMengenalpasti dan mempraktikkan salah satu kemahiran belajar yang berkesan.Mengetahui bidang kerjaya yang bakal mereka tempuhi.Mengenal dunia kerjaya sebagai perangsang masa depan.
Perlaksanaan

Semua guru Tahun 4, 5, dan 6 bertindak sebagai fasilitator .

Tarikh : 12-14 Januari 2011
Hari : Rabu - Jumaat
Masa : 8.00 pagi - 12.50 tengahari
Tempat : Makmal Sains

Sasaran : Semua murid Tahun 4, 5, dan 6 adalah merupakan
kumpulan sasaran yang terlibat secara langsung
dalam program ini.

No comments:

Post a Comment

PROGRAM DIDIK HIBUR SEJARAH

Tarikh : 10 April 2019 Anjuran : Guru Pelatih IGP Teknik & Pensyarah Sasaran : Murid Tahap 2 Tempat : SK Bukit Bangkong(A)