10/10/11

Konvokesyen Kedap 2011

Kelas Dewasa Untuk Ibu Bapa Orang Asli Pribumi ataupun KEDAP adalah satu kelas yang memberi peluang kepada ibu bapa orang Asli yang tercicir daripada capaian ilmu satu ketika dahulu. Pada tahun ini SK Bukit Bangkong(A) sekali lagi pada tahun ini terbabit dengan program ini.

Seramai 25 orang telah mendaftar sebagai pelajar kelas dewasa ini. Para peserta program telah diberikan peralatan alatulis seperti buku, pensil, beg, pembaris, penggorek dan sebagainya. Seramai 4 orang guru terlibat mengajar terdiri dari Puan Sarimah bt Mohd Sairi sebagai penyelaras program, Puan Jamila binti Kusaini, Puan Roszalina bt Mokhtar dan Puan Zubedah binti Jaafar mengajar Bahasa Melayu dan Matematik.

Akhirnya pada 7 Oktober 2011 pelajar kelas dewasa ini menamatkan pembelajaran mereka selama 200 jam dengan jayanya. Walaupun para peserta tidak mengenal huruf tetapi kesungguhan mereka amat mengagumkan.

No comments:

Post a Comment

PROGRAM DIDIK HIBUR SEJARAH

Tarikh : 10 April 2019 Anjuran : Guru Pelatih IGP Teknik & Pensyarah Sasaran : Murid Tahap 2 Tempat : SK Bukit Bangkong(A)