10/17/11

Program Pemulihan 3M PROTIM

Kementerian Pelajaran Malaysia melalui Bahagian Pembangunan Kurikulum dan Jemaah Nazir Sekolah dengan kerjasama JPN dan PPD akan meneruskan Program Pemulihan 3M Protim Tahun 4, Tahun 5 dan Tahun 6 bagi memastikan murid-murid Tahap 2 boleh menguasai kemahiran mengira dan mempunyai asas Matematik yang kukuh sebelum melangkah ke peringkat Sekolah Menengah.

Pelaksanaannya perlu dijalankan dalam waktu Matematik dan Bahasa Melayu mengikut budi bicara pentadbir sekolah. Pengubahsuaian jadual waktu boleh dilakukan untuk memastikan pelaksanaanya tercapai. Pemantauan perlu dilaksanakan oleh pihak pentadbir bagi memastikan program ini berjalan dengan lancar mengikut perancangan. Guru-guru Matematik dan Bahasa Melayu juga dikehendaki memanfaatkan penggunaan Modul PROTIM yang sedia ada di sekolah masing-masing dengan sebaik mungkin.

Bagi melancarkan pelaksanaan program disediakan juga Carta Alir Program PROTIM untuk makluman dan tindakan pihak sekolah. Guru matapelajaran dikehendaki mematuhi pelaksanaan Pra Ujian dan Pasca Ujian protim Tahun 4, Tahun 5 dan Tahun 6 agar data ujian tersebut dapat dihantar kepada pihak bertanggungjawab mengikut masa yang telah ditetapkan.

No comments:

Post a Comment

PROGRAM DIDIK HIBUR SEJARAH

Tarikh : 10 April 2019 Anjuran : Guru Pelatih IGP Teknik & Pensyarah Sasaran : Murid Tahap 2 Tempat : SK Bukit Bangkong(A)